Õine hädaolukord

Täna tahan ma rääkida õpetliku loo sellest, mis minuga nädalavahetusel juhtus. Ehk aitab see teil sarnasesse olukorda mitte sattuda.

Nimelt pole ma kunagi elus tellinud toruabi ega arvanud, et mul seda ka kunagi vaja läheb. Kuni ma reede öösel väga kummalise heli peale ehmunult üles ärkasin. Jooksin siis kiiresti kööki, kust hääl tuli, ja nägin kuidas terve mu põrand uputas. Tundus, et vett tuleb üha juurde ning sain üsna ruttu aru, et vesi tuleb mu kraanikausi all olevast kapist. Sattusin paanikasse. Kell oli 2 öösel ning nagu ma eelnevalt ütlesin, ei olnud ma kunagi toruabi vajalikuks pidanud ning seega ei olnud mul ka ühtegi telefoninumbrit hädaolukorra puhuks valmis salvestatud. Kujutage nüüd ette, kui raske oli otsida toruabi, kes kohe öösel mulle appi tuleks, samal ajal kui mu kööki aina vett juurde voolas. Proovisin kraanikausi alla panna kaussi, kuid sellest polnud abi, sest tihendite vahelt pritsis vett igas suunas. Samuti polnud ma kursis sellega, kuidas mu kodus vett kinni keerata saab. Ilmselt saab seda teha kraanikausi alt, aga ma ei julgenud sinna ligi minna, sest vett purskas tihendi vahelt ikka päris korralikult.  

Hakkasin siis Google abil torumeest otsima ning sirvisin kiiresti esimesi lehekülgi, mis seal ette tulid. Mu eesmärk oli leida teenusepakkuja kellele saab ööpäevaringselt helistada. Mõnele numbrite helistades ei võtnud keegi vastu, isegi siis kui kodulehel oli 24/7 teenus välja reklaamitud. 

Lõpuks leidsin kehekülje Toruabi Tallinnas, kus lubati teostada vajalikke sanitaartehnilisi töid 7 päeva nädalas, 24 tundi ööpäevas. Helistasin ka neile, sest pikalt mõtlemiseks polnud aega. 

Vett mu kraanikausi alt aina voolas ja nüüdseks olin appi võtnud mopi ja käterätikud, et oma köögipõrandat päästa. Mul on parkettpõrand ning teadagi ei talu parkett liigset niiskust, rääkimata korralikust ujutusest, mis minu köögis toimus.

Toruabi Tallinnas vastas mu kõnele kohe ning üllataval kombel olid nad juba 15 minuti pärast kohal. Olin nii tänulik, et lõpuks keegi mulle appi tuli. Esimese asjana keeras torumees muidugi vee kinni, samal ajal kui mina endiselt köögipõrandat kuivatada proovisin. Vähemalt ei tulnud nüüd enam vett juurde! Mõne aja pärast teatas torumees mulle, et mu soojaveetoru tihend on läbi roostetanud ning sellest oli tingitud ka järsk uputus minu kodus. Kuigi ma tegin väljakutse kell pool 3 öösel, oli töömees väga sõbralik ning professionaalne. Ütles ainult, et öösel töötamise eest saab ju rohkem palka ning temal pole selle vastu midagi. Niisiis palusin tal tihendi välja vahetada. Tal olid kõik vajalikud tööriistad juba kaasas ning kinnitas mulle ka seda, et nende poolt paigaldatud tihend on väga kvaliteetne ning ettevõte annab lisaks enda poolse garantii, kui sama tihendiga peaks uuesti probleeme olema. Tundus, et ka minu köögikapp on natuke kahjustada saanud, kuid kuna oli siiski öine kellaaeg ja kõik toimus nii järsku, ei tahtnud ma sellega koheselt midagi ette võtta. Torumees rääkis küll, et neid on koolitatud ka mööbliplaate asendama, kuid otsustasin ta hetkel siiski koju saata ja hiljem edasi mõelda.

Igatahes, loo moraal on see, et nüüd salvestasin ma Toruabi Tallinnas telefoninumbri ära ning soovitan ka teil sama teha! Teinekord, kui tõesti midagi juhtub, on number kohe olemas ja ehk aitab see hädaolukorras selgemalt mõelda. 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga